ТЭТ ҲНИ орзуманди бунёди тартиботи авторитарӣ мебошад

Имрўз тамоми дунё аз ҳар гуна ҳаракатҳои ифратгароӣ хеле дар ташвишанд. Нигоҳ доштани амнияти мардум ба кормандони ҳифзи ҳуқуқ торафт мушкилтар шуда истодааст. Барои мардум дар ин дунё танҳо зиндагии орому осуда зарур аст, на ин ки ҷангу куштор ба хотири дину мазҳаб.

Шукр аз он дорем, ки имрўз давлати мо тинҷу осудааст. Аммо мебинем, ки давлатҳои зиёд бо таъсири гурўҳҳои гуногуни ифротӣ нотинҷ, амниятшон халалдор гардидааст.

Пешравии давлат аз осудагист. Гурўҳҳои ифротӣ мехоҳанд бо парчамҳои дин ва мазҳаб ба мансабҳои давлатӣ оянду халос, онҳо фикр мекунанд, ки бар сари давлат нишинанду бас, аммо давлатдорӣ кори саҳл нест. Барои мо мисол шуда метавонад давлатҳои араб, ба хусус давлати тинҷу ороме, ки онро ҳамин гуна гурўҳҳои ифротӣ вайрон карданд, Украина мебошад. Онҳо сараввал танҳо тағйир додани сохти давлатро мехостанд, аммо вақте бар сари давлат нишастанд кор тамоман ранги дигар гирифт, аз ин рў мо набояд ҳушёрии сиёсиро аз даст диҳем ва нагузорем, ки давлати тинҷу ороми мо нотинҷ, падарону модарон ва зану фарзандони мо бе сарпаноҳ ва бе саробон монанд.

Мутаассифона, ҳоло дар Ҷумҳурии Тоҷикистон низ гуруҳҳое таъсис ёфтаанд, ки мехоҳанд бо истифода аз номи ислом ва берун аз нишондодҳои он ба амнияти дохилии ҷамъиятӣ тафриқа андозанд. Яке аз чунин гуруҳҳо Ташкилоти экстремистию террористии ҳизби наҳзати исломи Тоҷикистон (ТЭТ ҲНИ) буда, аз давраи аввали истиқлолият то имрўз, новобаста аз ҳукмфармоии ваҳдати миллӣ, вусъати корҳои созандагиву бунёдкорӣ, устувории сиёсати дохиливу хориҷӣ, болоравии некӯаҳволии мардум, таваҷҷӯҳи бештар ба илму маориф, умуман тараққиёти босуръату мунтазам мехоҳанд, бо роҳи ғайриқонунӣ ба ҳокимият дастёб шаванд. Қисмати асосии аҳолиро ташкил кардани пайравони дини мубини ислом бошад, онҳоро водор месозад, то ба доми бозиҳои сиёсӣ кашида шаванд. Хусусан, тарғиби таълимотҳои бунёдгароӣ ва татбиқи он, ки пеш аз ҳама дар замони зуҳури ислом аҳамияти бештар дошт, меҳвари асосии муборизаҳои ТЭТ ҲНИ-ро ташкил медиҳад. Фундаменталистон баргаштан ба низоми идоракунии хилофатро ҷонибдорӣ менамоянд. Баррасии масоили фундаментализм дар замони муосир ва таҳдидҳои он ки ба ташаккули терроризму экстремизм, актуалиятнокии омўзиши шаклҳои зуҳури онро нишон медиҳад. Моҳияти асосии таълимоти идеологии фундаментализми исломро риояи бечунучарои меъёрҳои динӣ, ки дар он танқиди ҳокимият, сиёсатмадорон, ошкорсозии камбудиҳои онҳо пурра манъ гардидааст, ташкил медиҳад. Амалҳои ТЭТ ҲНИ акси ҳамин меъёрҳоро нишон медиҳаду, татбиқи он барои тарғиби ғояҳои фундаменталистӣ нигаронида шудааст. Яъне ҲНИ бо истифодаи ҳар гуна фитнаву дассиса бо бадномсозии ҳокимони давр, танқиди сиёсати замона мехоҳанд, режиме барқарор сохта бошанд, ки дар он сарвар ҳокимияти олӣ дошта, амалу кирдорҳои онҳо танқиднопазир бошад. Аз ин ҷо ба хулосае омадан мумкин аст, ки пайравони ТЭТ ҲНИ орзуманди бунёди тартиботи авторитарӣ ва инкори низоми сиёсии демократии ҳуқуқбунёд мебошанд. Умуман, назардошти тағйирдиҳии сохтори сиёсии Тоҷикистон ошкоро нишон медиҳад, ки ин гурӯҳ нисбат ба халқ ва ҳимояи манфиатҳои онҳо бетараф мебошад. Доштани ҳадафи зиддиконститутсионӣ худ шаҳодатгари он аст, ки бо соҳиб шудани ҳокимият низ хунрезиҳову ошӯбаҳо дар байни ҷомеа идома меёбанд. Чунин амалҳои хурофотпарастонаву ваҳдатшиканона назди бадномсозии дини мубини ислом дар арсаи байналхалқӣ ҳеҷ аст.

 

И. Иброҳимов, н.и.ф.м., ДИС ДДТТ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *