Шуъбаи мониторинг ва идоракунии сифати таълим

Шуъбаи мониторинг ва идоракунии сифати таълим қисми ҷудонашавандаи ҷараёни таълим дар Донишкадаи иқтисод ва савдои Донишгоҳи давлатии тиҷорати Тоҷикистон буда, бо фармони № 03/53, аз 01.09.2010 таъсис дода шудааст. Тибқи фармони ректори Донишгоҳи давлатии тиҷорати Тоҷикистон, роҳбарии шуъба ба зиммаи дотсент Солиҷонов Р. вогузор карда шуда, дотсент Умаров З.Ҳ. сармутахассис, Бирюкова Л.В. ба ҳайси мутахассис ва Абдуқодирова С. М. фаъолият намуданд.

Аз моҳи октябри соли 2015 роҳбарии шуъба ба зиммаи дотсент Раҳмонов Ш.А. вогузор карда шуда, дотсент Машокиров Ш.У. сармутахассис ва дотсент Бирюкова Л.В. ба ҳайси мутахассис фаъолият бурдаанд.

 

 

 

 

 

 

 

Аз моҳи апрели соли 2017 роҳбарии шуъба ба зиммаи дотсент Машокиров Ш.У. вобаста карда шуда, дотсент Бирюкова Л.В. сармутахассис ва сармуаллим Раҳимов Э.Э. ба ҳайси мутахассис фаъолият намудаанд.

 

 

 

 

 

 

 

Аз соли 2021 мудири шуъбаи мониторинг ва назорати сифати таълим Шарипов Абдураҳим Қодирович, Абдулло-заде Наима Рустамовна дар вазифаи сарнозири шуъбаи мониторинг ва назорати сифати таълим, Раҳимов Эркинҷон Эҳсонҷонович ба сифати нозири шуъбаи мониторинг ва назорати сифати таълим кору фаъолият доштанд.

Аз 1 сентябри соли 2022 вазифаи мудири шуъбаро н.и.и., дотсент Исмоилова Дилбар Муъминҷоновна бар уҳда дошта, Раҳимов Эркинҷон Эҳсонҷонович ва Нишонзода Ризқибой ба сифати нозирони шуъбаи мониторинг ва назорати сифати таълим кору фаъолият менамуданд.

       

Ҳоло Ҷалолов Нодирҷон Маҳмудович вазифаи мудири шуъбаи мониторинг ва назорати сифати таълимро ба уҳда дошта, Раҳимов Эркинҷон Эҳсонҷонович ва Нишонзода Ризқибой ба сифати нозирони шуъбаи мониторинг ва назорати сифати таълим кору фаъолият доранд.

Паёмҳо ва суханрониҳои Асосгузори сулҳу Ваҳдати миллӣ-Пешвои миллат, Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, муҳтарам Эмомалӣ Раҳмон сармашқи фаъолияти шуъба қабул гаштааст. Чӣ тавре, ки Сарвари давлат дар Паёми навбатӣ санаи 22-юми декабри соли 2016 ба маҷлиси Олӣ ва маҷлиси намояндагон иброз намуданд: «…Барои баланд бардоштани сифати таълиму тарбия моро зарур аст, ки дар тамоми зинаҳои таҳсилот, бахусус, дар зинаи таҳсилоти олии касбӣ, на ба шумора, балки ба сифати он диққати ҷиддӣ дода, мутахассисони ҷавобгӯи талаботи замони муосирро тарбия намоем».

Шуъбаи мониторинг ва идоракунии сифати таълим барои фаъолияти минбаъда самтҳои афзалиятноки зеринро дар назди худ мегузорад:

  • татбиқи Барномаи идоракунии сифати таҳсилот ва Барномаи рушди инноватсионии Ҷумҳурии Тоҷикистон барои солҳои 2011-2020 дар донишкада;
  • мониторинг ва назорати риояи бандҳои Роҳнамои омӯзгор аз ҷониби устодон;
  • гузаронидани мониторинги рафти иҷроиши Барномаҳои давлатӣ, ташкил ва гузаронидани машғулиятҳои амалӣ, КМРУ, иҷроиши КМД аз ҷониби донишҷӯён, таъминот бо КТМ ва дигар маводҳои таълимӣ дар факултетҳо;
  • назорат ва баҳодиҳӣ ба фаъолияти кафедраҳои тахассусӣ, доир ба ташкил ва гузаронидани таҷрибаомӯзии истеҳсолӣ ва таълимӣ;
  • мониторинги ҷорӣ доир ба масъалаи таъмин будани донишҷӯён бо китобҳои дарсӣ (аз фанҳое, ки дар китобхона миқдори кифояи китобҳо мавҷуданд);
  • иштирок дар дарсҳои устодон ва таҳияи таҳлили дарс;
  • мониторинги дарси ҳамоии устодон, дарсҳои намунавӣ ва кор бо донишҷӯёни сустхон;
  • назорати фаъолияти устодони кафедраҳо доир ба гузаронидани машғулиятҳо бо истифода аз технологияҳои муосири инноватсионӣ;
  • гузаронидани пурсиши варақавӣ дар байни донишҷӯён, доир ба сатҳи сифати таълими фанҳои марбути кафедраҳо;
  • назорати сифати гузаронидани имтиҳоноти ниҳоӣ бо истифода аз компютерҳо;
  • назорати сифати гузаронидани аттестатсияи давлатии хатм, тибқи талаботи низоми кредитии таҳсил;
  • иштирок дар лоиҳаҳои давлатӣ ва байналмиллалии муайянкунандаи сифати таълим дар макотибҳои олӣ.

Дар баробари ин, шуъбаи мониторинг ва назорати сифати таълим ҷиҳати татбиқи амалии марҳилаҳои Барномаи идоракунии сифат дар муассисаҳои таҳсилоти олии касбии Ҷумҳурии Тоҷикистон вазифаҳои худро дар асоси ҳадафҳои зерин муайян намудааст:

  1. Дар заминаи ҳадафҳои асосии Донишкада ба роҳ мондани фаъолияти ҳайати профессорону омӯзгорон ва кормандон;
  2. Ташкили фаъолияти сохторҳо аз рӯи  моделҳо:

– модели таълим;

– модели тарбия;

– модели илм.

  1. Доимо дар мадди назар доштани натиҷаҳои ниҳоӣ, худбаҳодиҳии дохилӣ ва баррасии онҳо дар ҷаласаҳои кафедраҳо;
  2. Бо назардошти манфиатҳои фармоишгар ва кордиҳанда  бастани шартномаҳо, ширкат дар бизнес – лоиҳаҳои  муштарак ва ғайра.
  3. Коркарди стандартҳои байналхалқӣ,  тибқи талаботҳои  Аврупоии раванди Болония ё ISO – 2000;
  4. Таҷдиди барномаҳои таълимӣ тибқи дигаргуниҳо дар бозори меҳнат.
  5. Амалӣ намудани нақшаи «Омӯзгорон захираи асосии рушди ҷараёни таълим» (ҳавасмандгардонии меҳнати шоён, гузаронидани озмунҳо, семинар-тренингҳо, конфронсҳои илмию амалӣ, семинарҳои амалӣ  ва ғайра);

Ҳамчунин бо мақсади такмил додани  мазмуну мундариҷаи тестҳо барои имтиҳони ниҳоӣ ва кор карда баромадани тавсияҳои методӣ барои омӯзгорон, ҳамасола семинар – тренингҳо доир ба «Усулҳои тартиб додани тестҳои санҷишӣ дар низоми кредитии таҳсилот» гузаронида мешавад. Омӯзгорон бояд кӯшиш накунанд, ки тестҳо мураккаб бошад. Баръакс бо назардошти сатҳи дониши шогирдон тестҳоро ба се гурӯҳ (мавзӯъ) тақсим намояд. Гурӯҳи якум-тестҳои нисбатан содда, дуюм-миёна, сеюм-мураккаб. Дар ин ҳолат омӯзгор метавонад вазъи воқеии сатҳи сифати дониши донишҷӯёнро муайян намояд.